ℹSpørreskjemaer på ukrainsk og russisk: Vi tilbyr gratis versjoner av BDI-2, BAI og BYI-II. Les mer her.

Vurdering av utvikling og kognitiv funksjon hos barn

Artboard_1_3

Fokus på vurdering av utvikling og kognitiv funksjon hos barn

Mange klinikere jobber med vurdering og kartlegging av barns nevropsykologiske og psykologiske utvikling. Her har vi samlet tekster og informasjon som kan være til hjelp i dette arbeidet. Du kan for eksempel finne en artikkel om WISC-V som fokuserer på muligheter og begrenseninger knyttet til bruk av en evnetestfor å vurdere språkferdigheter. Ønsker du å få vite mer om BASC-3, anbefaler vi deg å lese en artikkel som retter oppmerksomheten mot utvikling og bruk av dette instrumentet. For å få bedre forståelse av hvordan WISC er oppbygd, ta en titt på artikkelen Faktoranalyse og faktorstrukturen i WISC-V.

Spørsmål og svar om utredningsarbeidet med barn

Hvordan kan resultatet for Fullskala-IQ (FSIQ) bli lavere enn skårene på andre indekser, for eksempel i WISC-V?
Les svaret her

Hvorfor bygger Fullskala-IQ (FSIQ) på et resultat fra ti deltester i WISC-IV, men på et resultat fra kun sju deltester i WISC-V?
Les svaret her

Er det mulig å erstatte WAIS-IV med WISC-V ved testing av en 17 år gammel person?
Les svaret her

Hvis resultatet fra en WISC-test er ujevnt på tvers av indekser, betyr det at resultatet ikke er pålitelig?
Les svaret her

Faktoranalyse og faktorstrukturen i WISC-V

Hvis du er interessert i å få bedre forståelse av hvorfor WISC-V bygger på fem faktorer (indekser), anbefaler vi deg å lese denne artikkelen. Les om hva en faktoranalyse er og hvordan faktoranalyse ble brukt under utviklingen av WISC-V. 

Registrer deg for nyhetsbrevet vårt

Ønsker du aktuell informasjon om tester og kurs hos oss? Registrer deg for nyhetsbrevet.

top